برند سازی(Branding) در کشور، منطقه و جهان
استفاده بهینه از پتانسیل مالی جهانی و کشور و تنوع بخشی در تأمین منابع مالی
سازمانی دانشی، یادگیرنده، چابک و پیشرو
نگاه و تفکر جهانی، به روز بودن و آیندهنگری
توسعه فعالیتها به خارج از کشور(سرمایهگذاری، شراکت، همکاری، ایجاد واحدهای معدنی و صنعتی، حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات)
به کارگیری مدلها، استانداردها و شاخصهای جهانی و ارزیابی بر اساس آن
توسعه فناوری و کاهش بهای تمام شده (از طریق تأکید بر نوآوری، فناوریهای پیشرفته و بهبود یافته)
توسعه جامع و پایدار با رعایت مسائل بهداشت ایمنی، زیست محیطی و مسئولیتهای اجتماعی و اقتصادی
نگاه ویژه به سرمایههای انسانی