درباره ما:

شركت بین المللی تحقیقات صنعت و معدن آیرما (سهامی خاص) به شناسه ملی 10460107710 در تاريخ 27/12/1386 به صورت شركت سهامى خاص تاسيس و آغاز بکار نموده است .
حدود 35 پهنه معدنی مختلف مشتمل بر عناصری از قبیل سرب، روی، مس آهن و … در طول فعالیت این شرکت با موفقیت اکتشاف شده و پس از آن به کمک تیم کارشناسی مجرب آن عملیات پی جویی و استخراج آن نیز با موفقیت به سرانجام رسیده است.

آیرما در یک نگاه

با توجه به چشم انداز شرکت ، در سال 1398 رویکرد جدیدی در استراتژی توسعه این مجموعه آغاز شد. آیرما علاوه بر تمرکز بر روی فعالیت های مشاوره ای در حوزه معدن، با استفاده از پرسنل خود و همچنین با تکیه بر واحد R&D این مجموعه و با در نظر داشتن مسئولیت‌های اجتماعی خود در زمینه بهبود اوضاع زیست محیطی، احصاء و تولید صنعتی سه فلز استراتژیک و ارزشمند از پسماندها و ضایعات را در دو خط جداگانه در دستور کار خود قرار داد. این مجموعه توانسته است با تکیه بر دانش بومی کارشناسان خود عملیات بازیابی چندین عنصر مهم و استراتژیک از قبیل نیکل، کادمیوم و کبالت را از پسماندهای صنعتی کارخانه‌جات روی به ثبت برساند و گواهی دانش بنیانی خود را از این طریق بدست آورد. با توجه به استراتژی توسعه ای آیرما ،  در دی ماه سال 1402  کارخانه تولید ورق کبالت از پسماند های روی با ظرفیت تولید سالانه 1000 تن ورق کبالت افتتاح گردید . همچنین پروژه کارخانه تولید نیکل از کاتالیست های مستعمل نیز در مراحل پایانی پروژه قرار دارد و به زودی افتتاح میگردد . 3 محصول ( هیدروکسید روی ، سولفات منگنز و نیترات نیکل ) نیز از دیگر محصولات تولیدی آیرما می باشند . اکنون از مهم ترین فعالیت های این مجموعه می توان به ( طراحی و مشاوره در زمینه معدن و صنایع معدنی و همچنین تولید فلزات  با ارزش و استراتژیک از پسماند های صنعت روی ) اشاره کرد .

چشم انداز

نماد فناوری ایرانی در عرصه جهانی

بحول و قوه الهی در افق 1404 شرکت آیرما یکی از سه مجموعه برتردر حوزه معدنی و صنایع معدنی کشور و جزء شرکت های پیشرو در فناوری معدنی در سطح منطقه خواهد بود.

ماموریت

سرمایه گذاری، تولید ، بهره برداری ، صادرات و ارائه خدمات فنی مهندسی در کل زنجیره ارزش حوزه های صنعت و معدن ، با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و کلیه ظرفیت های مالی و تخصصی شبکه های دانشی ، صنعتی و خدماتی همکار در داخل و خارج کشور

(استراتژی های کلان) اهداف بلند مدت

  • برند سازی(Branding) در کشور، منطقه و جهان
  • استفاده بهینه از پتانسیل مالی جهانی و کشور و تنوع بخشی در تأمین منابع مالی
  • سازمانی دانشی، یادگیرنده، چابک و پیشرو
  • نگاه و تفکر جهانی، به روز بودن و آینده‌نگری
  • توسعه فعالیت‌ها به خارج از کشور(سرمایه‌گذاری، شراکت، همکاری، ایجاد واحدهای معدنی و صنعتی، حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات)
  • به کارگیری مدل‌ها، استانداردها و شاخص‌های جهانی و ارزیابی بر اساس آن
  • توسعه فناوری و کاهش بهای تمام شده (از طریق تأکید بر نوآوری، فناوری‌های پیشرفته و بهبود یافته)
  • توسعه جامع و پایدار با رعایت مسایل بهداشت ایمنی، زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی
  • نگاه ویژه به سرمایه‌های انسانی
  •